niedziela, 21 lutego 2016

Miłość, niekończąca się waluta

Pixabay


Tak jest ten świat złożony że jak ktoś się bogaci to drugi traci.
Jeżeli płacę na przykład za buty to pieniądze które miałem przekazuje dalej, mam buty ale nie mam już kasy. Ja straciłem pieniądze a sprzedawca je zyskał.
Pomyślisz Jak straciłem, przecież mam buty! Tak? A sprzedaj je po wyjściu ze sklepu za te same pieniądze...

Ale to nieistotne, handel na tym polega. Chodzi o to że:
Idąc do pracy, tracisz czas gdy ktoś inny go zyskuje, no bo nie musi robić tego co ty, w tym czasie zajmuje się czymś innym.

Dostajesz wypłatę, szef traci, ty zyskujesz. Płacisz podatki, ty tracisz, państwo otrzymuje. I tak dalej, w nieskończoność. Jest to obrót, nic nie ginie, zmienia tylko właściciela. Taka jest natura rzeczy ziemskich.

Jest natomiast waluta z nieba! Jak się nazywa? Nazywa się miłość. Jakie ma nominały? Nie ma, ona po prostu jest. Najważniejsze jest to że ona nie zmienia właściciela, ona się pomnaża kiedy ktoś ją ma i rozdaje.

No bo tak, jeżeli jesteś przepełniony miłością, to znaczy, jesteś człowiekiem pogodnym wówczas ludziom w Twoim otoczeniu się udziela. Ale czy ty tracisz swą walutę? Nie! Wręcz przeciwnie, czujesz się jeszcze lepiej.

Jeżeli idziesz ulicą i dasz komuś serdeczny uśmiech, czy poczujesz się gorzej? Nie! Ty i on zyskacie!
To jest fenomen waluty którą jest miłość.
Być może ktoś się zezłości kiedy będziesz chciał dać mu odrobinę tych pieniędzy, na przykład mówiąc umyj ręce, zapnij pasy, przykryj nogi, nie śpiesz się, jednak dając nie tracisz.

Czy tą walutę można podrobić?

Można, ale nie skutecznie, bo kiedy dasz podróbkę, szybko się przekonasz że to nie był prawdziwy pieniądz.

Nie warto wprowadzać podróbek w obieg. Mimo że o tym wiem, sam czasami próbuję wcisnąć fałszywkę, jednak szybko  obraca się to przeciwko mnie :-)

Pierwsze będą niespełnione oczekiwania, poczujesz się gorzej jeżeli ktoś Cie nie pochwali, nie podziękuje, nie obdaruje tym samym.
Po po prostu będziesz zawiedziony. Kiedy dasz i stracisz to wiedz że dałeś podróbkę a nie prawdziwą miłość. Ale nie martw się, wystarczy że o tym wiesz,  masz już kilka prawdziwych banknotów w kieszeni.
Idź i wzbogać się trochę dzisiaj :-)

Miłego, Sylwek

2 komentarze: