poniedziałek, 21 lipca 2014

Świadectwa, czyli człowiek człowiekowi lustrem.



Witam, jakiś czas temu oglądałem w tv program w którym wypowiadali się ludzie o dość traumatycznej przeszłości. Ludzie którzy zaczęli od nowa. Tematy były dość trudne ale pomyślałem jak niezwykle ważne. Przecież gdzieś w PL czy dalej, siedzi sobie człowiek który próbuje wyjść z sideł nałogów, depresji, czy okropnego otoczenia. Oglądając ludzi którzy opowiadają o tym że można, że można coś w życiu zmienić, można nabrać odwagi. Czasami dopiero kiedy widzimy drugą osobę, jej zachowanie i sytuację życiową, dostrzegamy siebie. Wiecie, fenomenem programów wychodzenia z różnych bagien jest grupa wsparcia, doświadczenia innych ludzi. Kiedy trafiłem na terapię i usłyszałem ludzi, obcych ludzi, którzy mówili o sobie, miałem wrażenie że mówią o mnie! Wtedy po raz pierwszy w życiu poczułem się bezpiecznie, poczułem że ktoś mnie rozumie a ja nie jestem sam na tym pokręconym świecie!

Wiecie mam taki pomysł aby zbierać świadectwa ludzi którzy powychodzili z różnych nałogów. Niech to jest alkoholizm, nikotynizm, narkotyki, zakupy, jedzenie, internet, seks oraz wiele innych. Mogą to być świadectwa wyjścia z depresji. Mile widziane świadectwa współuzależnienia, DDA i DDD.

Od strony technicznej, nie zmieniam niczego sam, wszystko zostaje uzgodnione drogą email-ową, nie podaje nigdzie adresu email autora (nie przewiduję też włamania się na stronę przez osoby trzecie), autor sam decyduje o tym czy pisze pod pseudo czy nie. Nie interesują mnie dane osobowe, im miej będę wiedział tym lepiej. Fajnie dopisać tylko wiek.  Z wszystkim można się dogadać.
Bardzo was proszę o pomoc w realizacji tego pomysłu, każdy może przyczynić się do tworzenia tej strony. Każdy może kogoś uratować swoim doświadczeniem.
Moją historię opisałem w książce "Jak zrobiłem z piekła raj" o której poczytacie na blogu lub w artykule "Wiem że można żyć inaczej"  tutaj (kilk)

Sama forma nie jest ważna, ważna jest szczerość, oczywiście nie musicie pisać o wszystkim, piszcie tyle ile uważacie. Świadectwa można wysłać na adres sylw820@gmail.com lub z formularza kontaktowego po prawej.
Z góry dzięki :)

Aquarius

6 komentarzy:

  1. Polecam przeczytać autobiografię nawróconego alkoholika, Henryka Krzoska, „Bóg znalazł mnie na ulicy i co z tego wynikło? Mężczyzna jeszcze parę lat temu był bezdomnym alkoholikiem, który chciał skończyć ze sobą. Dziś głosi świadectwo nawrócenia. Dzieli się z innymi wiarą, która na nowo go uskrzydliła i dzięki, której znalazł sens życia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za tytuł :). Kilka miesięcy temu czytałem "Jak feniks z butelki - rozmowy z alkoholikami" Wojciecha Maziarskiego. Książka jest zbiorem rozmów z alkoholikami, ich drogi do dna i odbicia się. Ludzie z różnych środowisk, pokoleń i zawodów. Również polecam :)

      Usuń
  2. Cześć też chcę przestać pić ,żeby ich nie stracić
    .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj, przenoszę komentarz do artykułu "Jak przestać pić" gdzie zachęcam do rozwinięcia wypowiedzi :-)

      Usuń
    2. Juz tylko po samym wejsciu na te strone jestes na najlepszej drodze - a mowie to z wlasnego doswiadczenia, a nie opowiesci kolegow.... !!!

      Usuń
    3. Szykuje się świadectwo? ;-) Jeżeli tak to wal na email :-) możesz zainspirować wielu ludzi :-)

      Usuń